perjantai 18. huhtikuuta 2014

Me, myself and I

Happy Easter for everyone :)

Mä oon tässä tänään ja eilen, näin juhlapyhien kunniaks, miettiny vähän elämää ja etenki omaani. En oo varma, oonko aiemmin maininnu, mutta mullahan on ihan hirveen huono itsetunto. Ajan kans se on parantunu, mutta ei siinä edelleenkää kehumista ole. Kuitenkin oon tässä miettiny, kuinka mun pitäs oppia oleen ylpee itestäni; siitä mitä oon ja mitä osaan. Oon jo alkanu vahvasti työstämään sitä. Jos vaikka vähän avaan tässä teille mitä kaikkea positiivista ja hyvää mulla on, mistä oon ylpee. 

1. Oma koti, pidän itse yllä omaa elämääni. Mua ei tarvii elättää, ja pärjään hyvin yksin, niin rahallisesti ku muutenki. En oo riippuvainen muista. 

2. Mulla on työpaikka, jossa pärjään oikeen hyvin, ja opin lähes joka päivä jotain uutta siihen liittyen.  Lisäks työ ei oo mulle pakkopullaa, vaan lähes palan halusta mennä sinne jopa viikonloppusin, ku en pääse. 

3. Mulla on ihmisiä, joille voin puhua ja avautua myös vaikeista asioista. Mä en oo yksin. Lisäks oon oppinu tutustumaan helpommin ihmisiin ja uskallan olla lähes oma itteni uusienki ihmisten seurassa.

4. Oon hyvä matikassa. Mä tiiän, tää ei sinänsä oo iso asia, mutta mulle itelle se on tärkeetä. Matikka on aina ollu iso osa mun elämää, ja oon sitä vuodesta toiseen aina jollekkin saanu opettaa ja olla apuopettajana. Joskus edelleen mietin alaa matikan parissa.  

5. Mulla on usko tulevaisuuteen ja siihen et tuun pärjäämään. Mulla on muutama kaveri, jotka ei usko itseensä, eikä onnistumiseensa ja ovat menettäneet täysin toivonsa, joten tiiän kuinka iso asia tää lopulta on. 

6. Oon oppinu pitämään itestäni. Toki välillä on päiviä ku tekis mieli vaan hajottaa kaikki peilit ja heijastavat pinnat, mutta 89% ajasta oon tyytyväinen itseeni. 

Siinäpä muutama isompi asia :) Mikäli keksin lisää, käyn tänne lisäilemässä. Mut lisäks mulla on pieni ongelmaki elämässä tällä hetkellä. Lähinnä suurin on se, että en tiiä mun erikoisuutta. Lähes kaikilla on joku taito, jonka osaa oikeen hyvin, paremmin ku mitään muuta. Mutta mulla ei ole sellasta. Oon monessa asiassa suhteellisen hyvä, parempi ku tutut, mutta mitään en osaa sillai erityisen hyvin. Osaan piirtää, virkata, tehä tiffanya, tanssia, laskea matikkaa, kieliä, kirjottaa, tehä työtäni. Mutta noissa kaikissa oon tasa-arvone. Mikää niistä ei ylitä. Tajuatteko mitä tarkotan? Nyt mä vaan haluaisin tietää, mikä on mun THE JUTTU. 

Oon miettiny asiaa jo pitemmän aikaa. Vaihtoehoks oon ottanu myös sen, etten oo löytäny omaa juttuani viel, ja kokeillu kaikkea uutta. Mutta mikää ei vaan mee yli muiden, ei mikää Ö.ö Kaikilla mun tutuilla on joku, minkä ne voi sanoa erityistaidoksee, mutta mulla ei. Sitteku yritän kavereilta kysyä, missä mä niiden mielestä oon hyvä, nii jokainen sanoo eriä -.-

Nyt tarvisin apua. Helpatkaa, ja kertokaa, miten ihmeessä mä selvitän tän ongelman!!! 

1 kommentti:

  1. 4. on kyllä niin totta, t opetuslapsi ;) Voisit lisätä listan jatkoksi että uskallat olla oma ittes muitten mielipiteistä välittämättä.

    VastaaPoista