tiistai 8. huhtikuuta 2014

Hiukan parempana tänään

Hellurei taas!

Nyt ei kyllä oo ainakaan hirveesti mitään mukavaa kerrottavaa tällä kertaa. Tähän hetkeen en keksi mitään, mutta jos tekstin aikana muistuukin mieleen, niin en kokonaan kiellä kuitenkaan :D

Eli siis mulla oli maailman kauhein viikonloppu. Ei ollu krapulaa, ei eroa, ei mitään sellasta. Vaan mä olin kipeenä, pahassa kuumeessa. Pahemmassa ku aikoihi...

Eli siis torstaina ja perjantaina mua paleli ja oli outoja kipuja, ja mietin tosi vakavasti, et mikähän mulla on. No sitten, perjantaina alko tuntua oikeesti et ois kipeenä. Kuiteskaa kuumetta ei päivän mittaan ollu yhtään. Sitten töiden jälkee lähettiin siskon kans Tornioon, ja sieltä käveltii Haaparannan puolelle ostelee kenkiä Skopunktenista. Siinä matkalla mulla alko silmissä heittää ja oli vaikee jotenki hahmottaa mitään. No, me ostettiin mulle kahet kengät. IHANAT kengät. 

Reissun jälkee sitte istuttiin siskon luona jonku aikaa ja juotii kahvia. Siinä alko palelee ihan hulluna, mutta en tajunnu kuumetta mitata. Istuin vaa sohvalla takki päällä, hytisin ja koitin pysyä hengissä ja hereillä. Vaikeeta se teki, oli tosi outo olo. Päätin jopa lähteä kotiin oloni takia hiukan aiemmin, koska oli vaikee olla. 


No kotia päästyäni mä mittasin kuumeen. Siinä se sitten oli, mun viikonlopun vauva, 38.2 astetta. Olin mä vaan niin onnellinen. Väsyny, paleltunu ja kertakaikkiaan mitäänjaksamaton. Mä soitin siskolle, kerroin lukemat ja painelin suoraa sänkyyn. Kuitenkaan väsymyksestä huolimatta mun nukkuminen ei onnistunu ollenkaa. Kovan kuumeen takia mun pää oli ihan sekasi ja kuulin kaikkea outoa. Mä tiesin et ne äänet tuli mun pään sisältä, mutta mua pelotti. Soitin systerille, niinku aina vaikeissa paikoissa, ja se rauhotti mut. Lopulta nukahin, aikani mietittyäni mahottomia ääniä. 

No enhän mä kauaa kerenny nukkua. Se oli kuitenki perjantai-ilta ja mä olin menny sänkyy jo kasin aikaan. Eihän sellane oo mun tapasta. Kaikki alko laittelee viestiä olettaen toki et oon hereillä. Puhelin tärräs tyynyn vierellä, ja heräilin siihen välillä, vastasin viesteihin ja nukahin saman tien uudestaa. Olin aivan poikki. Kuitenki yks kaveri (todella tärkee ja arvokas) laitto viestii ja kysy et mitä meinasin ja vastasin niinko asia oli "sleepysleepy" ja se alko harmittelee. Ois ollu tulossa käymää kylässä pitkän tauon jälkee. Herranjumala, tottakai lupasin. Voisinhan mä maata sohvalla ku se on vieraana :) se ole sitä ennenkää haitannu. Ja niin mä lupasin sen tulla. 

Siinä se istu keittiön pyödän ääressä ja mä makasin sohvalla. Jaksoin vähän aikaa jutella ja olla seurallinen, sitten väsymys voitti, ja makasin vaa hiljaa ja kuuntelin, välillä mumisten vastaukseks. Sitte mä nukahin vähäks aikaa, näin ihan pirun todentuntusta, sekoa unta (kuumeen takia) ja aloin selittää siitä ääneen. Kaveri vaan nauro ja totes sen tosiasian, et mä olin ihan sekasi päästäni. No meitä oli onneks sinä iltana kaks!


Yö meni, nukuttiin ja aamulla herättiin. Lauantai. Bilepäivä. Mä olin päättäny, et mikäli aamulla oli huono olo/kuumetta, mä perusin bileet. Mutta arvatkaas mitä!? Ei mitää! Asteet oli 36.4. Ja olo oli pirun hyvä. Pidin lupaukseni ja aloin laitella paikkoja valmiiks iltaa varten. No, enhän mä kauaa kerenny järjestää sen jälkee ku olin kaikkien luvannu tulla, ku kuume alko nousta, ja jumalattomalla vauhilla! Olo heikkeni kans. En mä kuitenkaa enää voinu perua, osa oli jo matkalla Kemiin. Päätin, et otan ite iisisti, makaan vaikka sohvalla jos tarve sitä vaatii. 

Porukkaa alko tulla, ja mun kuume laski samaa tahtia. Alilämmöks meni. Olo parani. Olin taas normaali alilämmöstä huolimatta. Ja päätin ottaa muutaman ja tanssia, kuitenki lupauksella että yli ei mene, ja hidastan jos huono olo iskee. Ei se iskeny. Ainoastaan ääni lähti kaikesta laulamisesta ja huutamisesta :D Ilta meni oikeen kivasti ja kaikilla oli hauskaa :) Ihan niinku pitiki. 

11 aikaan kuiteski kuume lähti taas vauhikkaaseen nousuun. Onneks olin jo rauhottunu siihen mennessä. Istuskelin ja juttelin ihmisille. Paleli  vaan niin jumalattomasti. Porukka lähti pikkuhiljaa, ja mä sain vapauden mennä nukkumaan. Ihan hyvin mielin menin. Yö vaan ei ollu hyvä. Näin jumalattomia painajaisia, heräilin vähän väliä siihen ku olin yltä päältä hiestä kuumeen takia, ja ramppasin vessassa. Tunteja ei paljon tullu siis. 

Sunnuntai meni samalla tavalla, ees taas, kuumeen noustessa ja laskiessa. Kuitenkaa niin korkealla kuume ei käyny ku perjantaina ja lauantaina. Lähes koko päivän pysy normaalissa 36 asteen maastossa. Otin ihan iisisti, valmistin kaiken seuraavaa koulupäivää varten ja tuijotin Gossip Girliä koko päivän. Iltaan mennessä olo oli vielä hyvä. Yö oli mahtava. Sain pitkästä aikaa nukuttua kunnolla, heräämättä kertaakaan, täydessä unessa. Maanantaina oli mahtavaa nousta kouluun. Kellon soidessa pomppasin iloisesti pystyyn, olo nimittäin oli mitä parhain, ja aloin valmistautua päivään. Mittari näytti kuitenkin edelleen 35.3. 

Nyt olo on jo parantunut :) mutta kipeäksi en kyllä vähään aikaan halua tulla. Tämä riittää ihan mahtavasti taas seuraavat viisi vuotta :D

Sitte mainittin noista kengistä mitkä ostin. Toisista on kuvia :) tässäpä vähän näyttöä, millaset löyty: 





Nyt vaan toivotaan mulle tervettä huomista :)





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti